Swedbank privat
Swedbank AB
HÄMTA - på Play Store
Visa

Vill du logga in? Du behöver byta webbläsare

Facebooks och Instagrams webbläsare är begränsade. Byt webbläsare för att logga in med Mobilt BankID och använda våra tjänster. Klicka på de tre punkterna i webbläsarfönstret och välj att öppna i webbläsare.

Varför måste du byta och vilken webbläsare kan du använda? 

Välkommen till Sparbanken Tanum

Många söker efter

  • Fasträntekonto
  • Tanumskonto
  • Anmäl konto till kontoregistret
  • Mobilt BankID
  • Fullmakter
  • Räntor, priser och kurser
  • Hjälp med dödsboet
  • Privat
  • Företag
  • Föreningar
  • Bli privatkund
  • Bli företagskund
Logga in
  • Kontakta oss
Logga in
  • Privat
  • Företag
  • Föreningar
Meny
  • Kontakta oss
  • Bli privatkund
  • Spärrhjälp
  • Säkerhet och bedrägerier
Våra tjänster
  • Kundpaket
Tips!
  • Räntor, priser och kurser
Låna pengar
Bolån
  • Räkna på bolån
  • Skaffa lånelöfte
  • Ansök om bolån
  • Ändra ditt bolån
  • Flytta bolån till oss
  • Bolåneräntor
Låna till vad du vill
  • Låna pengar – ansök om privatlån
  • Medlemslån
  • Samla lånen
  • Låna till bil
  • Låna till andra fordon
  • Energilån
  • Låna till solceller
Tips!
  • Lokala fastighetsmäklare
  • Hållbar ekonomi
Kort och betala
Kort
  • Bankkort
  • Kreditkort
  • Beställ nytt kort
  • Så använder du ditt kort
  • Spärra ditt kort
  • Kortreklamation
Fler sätt att betala
  • Swish
  • Betala med mobil, wearables eller klocka
  • Betala räkningar och fakturor
  • Konton
  • Överföringar
  • Betalningar från utlandet
  • Betalningar till utlandet
  • Kontanter och Bankomater
Tips!
  • Mobilt BankID
Spara och placera
Sparkonton
  • Sparkonton och sparränta
  • Fasträntekonto
  • Investeringssparkonto (ISK)
Fonder och värdepapper
  • Fonder
  • Aktier
  • Andra värdepapper
  • Kapitalförsäkringar
Tips!
  • Hållbart sparande
  • Månadsspara
Pension
  • Pensionsspara privat
  • Flytta pension
  • Pensionär snart?
  • Vad är pension?
Tips!
  • Arbete och fritid
Försäkringar
  • Hemförsäkring
  • Fordonsförsäkring
  • Personförsäkring
  • Anmäl skada
Tips!
  • Familj
  • Boende
Familjejuridik
  • Fullmakter
  • Skriv juridiska avtal online
När en anhörig går bort
  • Hjälp med dödsboet
  • Arvskifte och dödsbodelägare
  • Betala räkningar för dödsbo
Hjälpa någon med bankärenden
  • Anhörigbehörighet
  • God man och förvaltare
Tips!
  • Familj
App, internetbank och BankID
  • Appen
  • Internetbanken
  • Mobilt BankID
  • BankID på dator
  • Säkerhetsdosor
Tips!
  • Ny telefon – så gör du
  • Säkerhet och bedrägerier
  • Spärrhjälp
Händelser i livet
  • Snart vuxen
  • Boende
  • Familj
  • Arbete och fritid
  • Hållbar ekonomi
Tips!
  • Familjejuridik

Många söker efter

  • Fasträntekonto
  • Tanumskonto
  • Anmäl konto till kontoregistret
  • Mobilt BankID
  • Fullmakter
  • Räntor, priser och kurser
  • Hjälp med dödsboet
  1. Privat
  2. Betala och överföra
  3. Konton
  4. Anmäl konto till kontoregistret

Anmäl konto till kontoregistret och lös in avi

Genom kontoregistret får du utbetalningar från företag och myndigheter direkt till ditt konto. Det kan till exempel vara din lön eller studiemedel från CSN. Du kan även lösa in din avi som du fått hemskickad.

Anmäl ditt konto

  • Du kan anmäla konto från alla svenska banker. Du behöver inte vara eller bli kund för att anmäla ditt konto.
  • Du behöver vara över 18 år
  • Legitimera dig med Mobilt BankID

Ditt konto blir aktivt för insättning inom 2 vardagar.

Anmäl ditt konto till kontoregistret
Kontrollera eller ändra ditt konto

Lös in avi

  • Du som är över 18 år kan kostnadsfritt lösa in en avi
  • Ditt personnummer behöver vara tryckt på avin
  • Legitimera dig med Mobilt BankID
  • Avin behöver vara utställd av Swedbank eller sparbankerna.

När du löst in avin kommer pengarna in på ditt konto senast nästa vardag.

Lös in din avi

Du som är kund i en sparbank kan även via appen kontrollera/ändra/anmäla konto till kontoregistret, eller lösa in din utbetalningsavi. Gör så här: Logga in i appen, klicka via menyn till valet Övriga tjänster och sedan Utbetalningar för att utföra ditt ärende.

Barn under 18 år

Du som är förälder/vårdnadshavare till barn under 18 år behöver tillsammans med barnet besöka ett kontor för att anmäla konto och lösa in avi.

Du har fyllt 18 år och har ungdomskonto

Du som har fyllt 18 år och har ett ungdomskonto behöver besöka ett kontor för att anmäla konto och lösa in avi. Du ser om du har ett ungdomskonto genom att klicka på kontot - kontodetaljer. 

Du har konto i utländsk bank

Vill du anmäla ditt konto i en utländsk bank kan du göra det på något av våra kontor.

Du saknar BankID

Du som varken har Mobilt BankID eller BankID på din dator behöver anmäla ditt konto på något av våra kontor.

Hitta närmsta bankkontor för att anmäla konto och lösa in avi
Besök ett kontor

Om något av följande stämmer – gör så här istället:

Du har samordningsnummer

Du som har samordningsnummer istället för personnummer och saknar internetbank hos Swedbank eller sparbankerna.
Samordningsnummer? Anmäl ditt konto här

Du använder BankID på dator

Du som använder BankID på dator (BankID på Fil eller BankID på Kort) och saknar internetbank hos Swedbank eller sparbankerna.
Anmäl ditt konto här

Du är företagsanvändare

Du som är företagsanvändare och loggar in med BankID i Swedbanks eller sparbankernas internetbank men är privatkund i annan bank. Du anmäler ditt konto här:
Anmäl ditt konto och lös in avi

Kund i Sparbanken Syd

Du som är kund i Sparbanken Syd.
Kund i Sparbanken Syd? Anmäl ditt konto och lös in avi

 

 

Se om ditt konto redan är anmält

I internetbanken

Här kan du enkelt se och ändra ditt konto i kontoregistret.

Kontrollera eller ändra ditt konto

I appen

  1. Logga in i din app.
  2. Klicka på Kundservice via menyn.
  3. Klicka på Konton.
  4. Klicka på "Anmäla konto till Swedbanks kontoregister" i listan som visas.
  5. Anslutet konto visas. (Om du vill ändra konto klickar du på "Logga in och ändra konto")

Anmäl konto - frågor och svar

För att kontoanmälan ska fungera måste dödsboet stå som ägare av kontot. Du som företräder dödsboet (dödsbodelägare) är välkommen in på ett Swedbank- eller sparbankkontor så hjälper vi dig.

Clearing-, kontonummer skrivs i en rak följd utan bindestreck, punkter eller mellanslag. Swedbank och sparbankerna har fem siffror i clearingnumret - övriga banker fyra siffror.

Nej. Arbetsgivare, företag och andra banker kan inte anmäla privatpersoners konton. Kontoanmälan ska göras av dig personligen. 

Företagskunder kan ringa för att anmäla konto eller lösa in sin avi.

Ring 0771-33 44 33

Läs mer om vad som gäller för företag och kontoanmälan till vårt kontoregister.

Kontoanmälan företag/utbetalningar SUS

Lös in avi - frågor och svar

Ja, du kan lösa in din avi fysiskt via butiksombud.

Hitta butik som löser in avier

Detta kan bero på att:

1) du har anmält kontot för nära utbetalningsdatumet.

2) utbetalaren använder ett eget kontoregister. I dessa fall måste du anmäla ditt konto till utbetalaren. Exempel är Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. 

Ett IDK-nummer är ett referensnummer som finns tryckt längst ned til höger på avin. Detta nummer används när du löser in avin. Se exempel nedan. Obs! Numret på bilden är endast ett exempel.

 

God man eller förmyndare kan ringa och lösa in en avi.

Ring 0771-22 11 22

Våra cookies, ditt val

Vi använder nödvändiga cookies eller liknande tekniker för att webbplatsen ska fungera för dig. Det finns även cookies du kan välja som förbättrar din upplevelse:

  • Funktioner, prestanda och statistik
  • Relevant marknadsföring

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies

Cookie-inställningar

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies. 

  • Behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert och kan inte väljas bort. Möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.

  • Behövs för att funktioner och personanpassning ska fungera. Hjälper oss förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen slås ihop för alla användare och kan aldrig kopplas till just dig. Om du inte godkänner dessa cookies kan vissa funktioner sluta fungera.

  • Hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster så att vi kan skapa förbättrade tips och erbjudanden riktade till dig. En del läggs till av våra partner och kan påverka innehåll och annonser som du ser på andra webbplatser. Om du inte godkänner dessa cookies kommer du att se mindre riktat innehåll.

Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies

Sidfot

Hitta snabbt

  • Kundservice
  • Spärrhjälp
  • Mobilt BankID
  • Priser, räntor och kurser
  • Bli kund

Om oss

  • Om Sparbanken Tanum
  • Vad är en sparbank?
  • Så ger vi tillbaka
  • Hållbarhet
  • Jobba hos oss

Säkerhet och integritet

  • Så hanterar vi cookies
  • Behandling av personuppgifter
  • Bedrägeri och säkerhet

Om webbplatsen

  • Rekommenderade webbläsare
  • Rensa cacheminne
  • Användarvillkor
  • Sajtkarta

© Sparbanken Tanum