Välkommen till Sparbanken Tanum

  • Bli privatkund
  • Bli företagskund

Mina försäkringar

  • En portal för dig som är kund hos Swedbank Försäkring
  • Se information om dina sparande- och personförsäkringar
  • Ändra fonder och fördelning av framtida insättningar, och gör ändringar inför utbetalning av din pensionsförsäkring.
  • Se ditt årsbesked    
Logga in och se dina försäkringar
Två kvinnor sitter i en sommarstuga framför en laptop

För att logga in behöver du:

  • Ha ett giltigt Mobilt BankID
  • Godkänna våra användarvillkor

Vad ser jag som inloggad?

Du kan se information om dina sparande- och personförsäkringar samt ändra fonder och fördelning av framtida insättningar. Du kan även göra ändringar inför utbetalning av dina pensionsförsäkringar. Den här tjänsten är under utveckling, framöver kommer det vara möjligt att utföra andra typer av ärenden.

Bryttider för fonder i försäkringar

Handel med fonder sker alltid till okänd kurs (okänt pris). Kursen sätts först i efterhand, efter den så kallade bryttiden.

Bryttider
Caroline Zeedigh, kundtjänst på Sparbanken Tanum

Bli kund

Vill du bli kund i Sparbanken Tanum? Fyll i vårt formulär så ringer Caroline upp dig.

Bli kund i Sparbanken Tanum

Frågor och svar om portalen Mina försäkringar

Nej, du behöver inte vara kund hos Swedbank eller sparbankerna för att kunna logga in.

Om du redan är kund hos Swedbank eller sparbankerna kan du logga in i din vanliga internetbank och utföra dina ärenden där. Den här portalen är främst till för de av Swedbank Försäkrings kunder som inte har tillgång till Swedbank eller sparbankernas internetbank.

Om du har problem med ditt BankID rekommenderar vi att du hör av dig till utställaren av BankID, i regel den bank där du är kund.

För att kunna utföra dina bankärenden på bästa sätt är det viktigt att webbläsaren i din enhet är uppdaterad.

Läs mer här: Tekniska krav gällande webbläsare

Om Swedbank Försäkring

Swedbank Försäkring främjar hälsa och ekonomisk trygghet för alla sina kunder. Med våra Trygga försäkringar får våra kunder förutsättningar att kunna hantera sin ekonomi även om något oförutsett händer. Våra tjänstepensionslösningar hjälper våra företagskunder att skapa en trygghet för dem själva men även sina anställda. Det skapar attraktiva arbetsgivare och förutsättningar för långsiktig tillväxt. Med våra pensions- och kapitalförsäkringar ger vi långsiktig ekonomisk trygghet med möjlighet till avkastning genom hållbara investeringsalternativ.

Mer information

Mer om Swedbank Försäkring

Kontakta oss på Swedbank Försäkring

Behandling av personuppgifter, GDPR

Cookies för swedbank.se

Cookies för Sparbanken Tanum Försäkring portalen

Cookies

Vi använder cookies för att våra webbplatser ska fungera på ett så bra sätt för dig. Cookies är små textfiler med bokstäver och siffror som sparas på din dator, mobil eller surfplatta när du besöker en webbplats. När du godkänner cookies, tillåter du hur vi använder dem.

Ta reda på mer om hur Sparbanken Tanum hanterar cookies

 

Nödvändiga

Dessa cookies behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert, och kan inte väljas bort. De möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.

Cookielista
Leverantör Cookie Domän Syfte Upphör
System sessionToken minaforsakringar.swedbank.se Identifierar en användares sessioner. Efter sessionen / 1 timme
System cookiesAccepted minaforsakringar.swedbank.se Cookien lagrar information om tillåtna cookies i din webbläsare. 1 år
System selectedLanguage minaforsakringar.swedbank.se Cookien lagrar information om valt språk. Efter sessionen

Om du inte är nöjd med svaret och ditt ärende gäller försäkringsprodukter

Om du inte är nöjd med svaret från din rådgivare kan ärendet prövas på nytt. Beskriv skriftligt vad du tycker är fel och vem du tidigare har haft kontakt med.
Skicka via brev eller e-post:

Swedbank Försäkring, Klagomålsansvarig
Box 105 34 Stockholm

klagomal-forsakring@swedbank.se

Om du efter första omprövning fortfarande inte är nöjd

Är du fortfarande inte nöjd eller är i behov av rådgivning, kan du vända dig till någon av nedan instanser.

Rådgivning

Konsumenternas Försäkringsbyrå
Konsumenternas Försäkringsbyrå är en obunden rådgivningsbyrå som avgiftsfritt ger vägledning i frågor inom försäkringsområdet.

Konsumenternas Försäkringsbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00.
www.konsumenternas.se

Kommunal konsumentvägledare
Konsumentvägledare finns i flertalet kommuner och lämnar råd i hushållsekonomiska samt juridiska frågor. Du kan söka efter kommunala konsumentvägledare på Hallå konsuments hemsida (se nedan).

Konsumentverket (KO) / Hallå konsument
Konsumentverket arbetar bland annat förebyggande för god marknadsföringssed och skäliga avtalsvillkor.

Konsumentverket
Box 48, 651 02 Karlstad.
Telefon 0771-42 33 00.
www.konsumentverket.se

Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Hit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, villkor i avtal, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med.

Hallå konsument
Box 48, 651 02 Karlstad.
Telefon 0771-525 525.
www.hallakonsument.se

Tvistelösning

Allmänna reklamationsnämnden, ARN
ARN är en statlig myndighet som opartiskt prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Nämnden behandlar inte medicinska bedömningar. Sådan prövning kan i stället ske i Personförsäkringsnämnden. Anmälan måste ha inkommit till ARN inom ett år från det att klagomål för första gången framställdes till Swedbank Försäkring.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm.
Telefon 08-508 860 00.
E-post arn@arn.se,
www.arn.se

Personförsäkringsnämnden
Svensk Försäkrings Nämnder, Personförsäkringsnämnden.

Box 24067, 104 50 Stockholm.
www.forsakringsnamnder.se

Allmän domstol
Du har också rätt att få din sak prövad i domstol, i första hand tingsrätten.

Domstolsverket, 551 81 Jönköping.
Telefon 036-15 53 00. Fax 036-16 57 21.
www.domstol.se

Våra cookies, ditt val

Vi använder nödvändiga cookies eller liknande tekniker för att webbplatsen ska fungera för dig. Det finns även cookies du kan välja som förbättrar din upplevelse:

  • Funktioner, prestanda och statistik
  • Relevant marknadsföring

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies

Cookie-inställningar

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies. 

  • Behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert och kan inte väljas bort. Möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.

  • Behövs för att funktioner och personanpassning ska fungera. Hjälper oss förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen slås ihop för alla användare och kan aldrig kopplas till just dig. Om du inte godkänner dessa cookies kan vissa funktioner sluta fungera.

  • Hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster så att vi kan skapa förbättrade tips och erbjudanden riktade till dig. En del läggs till av våra partner och kan påverka innehåll och annonser som du ser på andra webbplatser. Om du inte godkänner dessa cookies kommer du att se mindre riktat innehåll.

Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies

Sidfot

Hitta snabbt

  • Kundservice
  • Spärrhjälp
  • Mobilt BankID
  • Priser, räntor och kurser
  • Bli kund

Om oss

  • Om Sparbanken Tanum
  • Vad är en sparbank?
  • Så ger vi tillbaka
  • Hållbarhet
  • Jobba hos oss

Säkerhet och integritet

  • Så hanterar vi cookies
  • Behandling av personuppgifter
  • Bedrägeri och säkerhet

Om webbplatsen

  • Rekommenderade webbläsare
  • Rensa cacheminne
  • Användarvillkor
  • Sajtkarta

© Sparbanken Tanum