Bli kund
Vill du bli kund i Sparbanken Tanum? Fyll i vårt formulär så ringer Caroline upp dig.
Du kan se information om dina sparande- och personförsäkringar samt ändra fonder och fördelning av framtida insättningar. Du kan även göra ändringar inför utbetalning av dina pensionsförsäkringar. Den här tjänsten är under utveckling, framöver kommer det vara möjligt att utföra andra typer av ärenden.
Handel med fonder sker alltid till okänd kurs (okänt pris). Kursen sätts först i efterhand, efter den så kallade bryttiden.
Nej, du behöver inte vara kund hos Swedbank eller sparbankerna för att kunna logga in.
Om du redan är kund hos Swedbank eller sparbankerna kan du logga in i din vanliga internetbank och utföra dina ärenden där. Den här portalen är främst till för de av Swedbank Försäkrings kunder som inte har tillgång till Swedbank eller sparbankernas internetbank.
Om du har problem med ditt BankID rekommenderar vi att du hör av dig till utställaren av BankID, i regel den bank där du är kund.
För att kunna utföra dina bankärenden på bästa sätt är det viktigt att webbläsaren i din enhet är uppdaterad.
Läs mer här: Tekniska krav gällande webbläsare
Swedbank Försäkring främjar hälsa och ekonomisk trygghet för alla sina kunder. Med våra Trygga försäkringar får våra kunder förutsättningar att kunna hantera sin ekonomi även om något oförutsett händer. Våra tjänstepensionslösningar hjälper våra företagskunder att skapa en trygghet för dem själva men även sina anställda. Det skapar attraktiva arbetsgivare och förutsättningar för långsiktig tillväxt. Med våra pensions- och kapitalförsäkringar ger vi långsiktig ekonomisk trygghet med möjlighet till avkastning genom hållbara investeringsalternativ.
Vi använder cookies för att våra webbplatser ska fungera på ett så bra sätt för dig. Cookies är små textfiler med bokstäver och siffror som sparas på din dator, mobil eller surfplatta när du besöker en webbplats. När du godkänner cookies, tillåter du hur vi använder dem.
Ta reda på mer om hur Sparbanken Tanum hanterar cookies
Dessa cookies behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert, och kan inte väljas bort. De möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.
Leverantör | Cookie | Domän | Syfte | Upphör |
---|---|---|---|---|
System | sessionToken | minaforsakringar.swedbank.se | Identifierar en användares sessioner. | Efter sessionen / 1 timme |
System | cookiesAccepted | minaforsakringar.swedbank.se | Cookien lagrar information om tillåtna cookies i din webbläsare. | 1 år |
System | selectedLanguage | minaforsakringar.swedbank.se | Cookien lagrar information om valt språk. | Efter sessionen |
Om du inte är nöjd med svaret från din rådgivare kan ärendet prövas på nytt. Beskriv skriftligt vad du tycker är fel och vem du tidigare har haft kontakt med.
Skicka via brev eller e-post:
Swedbank Försäkring, Klagomålsansvarig
Box 105 34 Stockholm
Är du fortfarande inte nöjd eller är i behov av rådgivning, kan du vända dig till någon av nedan instanser.
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Konsumenternas Försäkringsbyrå är en obunden rådgivningsbyrå som avgiftsfritt ger vägledning i frågor inom försäkringsområdet.
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00.
www.konsumenternas.se
Kommunal konsumentvägledare
Konsumentvägledare finns i flertalet kommuner och lämnar råd i hushållsekonomiska samt juridiska frågor. Du kan söka efter kommunala konsumentvägledare på Hallå konsuments hemsida (se nedan).
Konsumentverket (KO) / Hallå konsument
Konsumentverket arbetar bland annat förebyggande för god marknadsföringssed och skäliga avtalsvillkor.
Konsumentverket
Box 48, 651 02 Karlstad.
Telefon 0771-42 33 00.
www.konsumentverket.se
Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Hit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, villkor i avtal, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med.
Hallå konsument
Box 48, 651 02 Karlstad.
Telefon 0771-525 525.
www.hallakonsument.se
Allmänna reklamationsnämnden, ARN
ARN är en statlig myndighet som opartiskt prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Nämnden behandlar inte medicinska bedömningar. Sådan prövning kan i stället ske i Personförsäkringsnämnden. Anmälan måste ha inkommit till ARN inom ett år från det att klagomål för första gången framställdes till Swedbank Försäkring.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm.
Telefon 08-508 860 00.
E-post arn@arn.se,
www.arn.se
Personförsäkringsnämnden
Svensk Försäkrings Nämnder, Personförsäkringsnämnden.
Box 24067, 104 50 Stockholm.
www.forsakringsnamnder.se
Allmän domstol
Du har också rätt att få din sak prövad i domstol, i första hand tingsrätten.
Domstolsverket, 551 81 Jönköping.
Telefon 036-15 53 00. Fax 036-16 57 21.
www.domstol.se
Vi använder nödvändiga cookies eller liknande tekniker för att webbplatsen ska fungera för dig. Det finns även cookies du kan välja som förbättrar din upplevelse:
Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies
Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, längst ner på webbplatsen eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies.
Behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert och kan inte väljas bort. Möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.
Behövs för att funktioner och personanpassning ska fungera. Hjälper oss förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen slås ihop för alla användare och kan aldrig kopplas till just dig. Om du inte godkänner dessa cookies kan vissa funktioner sluta fungera.
Hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster så att vi kan skapa förbättrade tips och erbjudanden riktade till dig. En del läggs till av våra partner och kan påverka innehåll och annonser som du ser på andra webbplatser. Om du inte godkänner dessa cookies kommer du att se mindre riktat innehåll.
Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies